30.4.05

Pozitif Meyve Ağacı



"Pozitif Düşünce" diye bir program var kanallardan birinde. Konular: pozitif düşünce, astroloji vs. Sponsorun logosu da dekorun kocaman bir parçası: "Beşler Sucukları".

İnsan istediği zaman pozitif düşünebilir mi? Diyelim ki bunu başarır. Peki: aynı insan istediği zaman negatif düşünebilir mi? Vallahi, birini istediği zaman (yani duruma göre) yapan diğerini de yapar. Sorun 'istemek'de... Pozitif ya da negatif, böyle bir şeyi istemeye insan neden gerek duyar?

Ne yapmalı da hep pozitif düşünmeli?

Önce pozitif varlık olmalı. İyi ağacın meyvesi de her dem iyi olur.
Kökler iyi kaynaktan ve derinden beslenmeli.
Dallar yaprakları göğe sunmalı, el açıp dua eder gibi.
Meyve dediğimiz bunun sonucu.
Hiç meyve teorisi anlatan ağaç göreniniz var mı?
Ağaçlar meyveyi ölümüne verirler.

"Zeytin ağaçları
Ayrı ayrı.
Hepsi ayrı
Eğri büğrü.
Zorluk, dalında bir yumru.
Zeytin kendinin meyvesi,
İnsanınki ne ola?"

(Suavi 07/04)

2 yorum:

Tijen dedi ki...

bu agaci taniyorum. tanidigimi zannediyorum en azindan.
bir sabah. görmüstüm isinlarin arasindan. isil isildi. bütün agaçlar isil isildir. benim gördügüm agaç baskaydi aslinda.

Adsız dedi ki...

nasılda içimi ısıttı yazdıkların...sanki sevgilinin kollarında olmak gibi..sonra ağaç olup köklerimin toprağın derinliklerinden suya kavuştuğunu düşündüm güneşe dönmek istedim yüzümü..belkide kendime dönmeyi özledim...uzun zamandır uzak kaldığım özüme .....teşekkürler sana yasmin